Main Article Content
Reducing the Male Monopoly of State Drumming in Ghana: The Axim Experience
Abstract
This paper, based on empirical research using Axim as a case study, looks
at the changing role of women in the area of court music. It explores the genesis, dynamics and challenges of women in drumming in Axim. The methodology for the study is based on participant observation and interviews conducted during fieldwork between 2001 and the early part of 2007, in Axim in the Western Region of Ghana. The structure of the work is in four parts, as follows: i. the evolution of chieftaincy in Ghana, ii. male dominance of state drumming and beliefs about menstrual blood, iii. women's incursions into state drumming, and iv. conclusion.
Fondé sur une recherche empirique en utilisant Axim comme un exemple, cet article met en évidence l'implication progressive de la femme en matière de
tambourinage dans le domaine de la musique dans la Court. Il explore la genèse, le dynamisme et les défis relatifs aux femmes impliquées dans le tambourinage à Axim. La méthodologie adoptée dans cette étude est basée sur une observation participante et des interviews entreprises au cours des enquêtes sur le terrain entre 2001 et les premiers mois de l'an 2007, à Axim dans la région de l'Ouest du Ghana.
Le travail comprend quatre parties : l'évolution de la chefferie au Ghana, la dominance des hommes dans le tambourinage pendant les cérémonies publiques de l'État et les croyances au sujet des menstrues, et l'ingérence des femmes dans le tambourinage lors des cérémonies officielles de l'État, puis une conclusion.
Institute of African Studies: Research Review Vol. 23 (2) 2007: pp. 71-80